Fuck Off UPC
Nem voltam Magyarországon pár hétig, Április 10-én kaptam az UPC-től egy emailt amiben befenyítenek hogy korlátozzák a szolgáltatást, ha nem fizetem be a kb. 6500 forintos tartozásom, ajánlják hogy az OTP online fizetési rendszerét használjam. Mint ismeretes elszánt védelmezője vagyok mindenféle emberi jognak, így ellenzője vagyok az bankkártyás fizetésnek, és ragaszkodom a sárga csekkes postai befizetéshez.
Április 12-én este az UPC fenyítésétől függetlenül Magyarországra érkezem és örömmel veszem észre meg nem korlátoztak. Másnap reggel első utam a postára visz, hogy befizessem az elmaradást.
A befizetés után megpróbáltam a sárga csekk ellenőrző szelvény másolatát eljuttatni az UPC-hez, régebben ezt a weboldalukon meglehetett csinálni. Sajnos nem találtam meg az új webfelületükön hol lehet ezt megtenni, így szakítva értékeimmel megpróbáltam felhasználót regisztrálni. A regisztráció során azt tapasztaltam, hogy nem engedi meg a felület a jelszó és a biztonsági kérdésre a válasz "bekopipásztolását" a rendszer. A sikeres regisztráció után sem találtam lehetőséget a befizetés igazolására. Így tárcsáztam a 1221-t, az UPC ügyfél-szolgálatát Ott kiderült, hogy van lehetőség a háromhavi elszámolásra, ami az én esetemben jó lehetőségnek tűnt a jövőbeli hasonló problémák elkerülésere, így ezt kértem. Ám a befizetés igazolására nem volt lehetőség itt, emiatt a behajtási osztályra kapcsoltak tovább. Ott közölték, hogy 1/ az UPC már nem biztosít lehetőséget a befizetés igazolására 2/ nem tudják befolyásolni a korlátozás létrejöttét, 3/ több mint kétezer forintos visszakapcsolási díj terhel, ha mégis korlátoznak. Erre azt válaszoltam, hogy remélem nem a húsvéti hosszú hétvégén fognak korlátozni, mert ez esetben inkább lemondom a szolgáltatást.
A hosszú hétvége eseménytelenül zajlott, nem történt meg a szolgáltatás korlátozása. Szerda reggel azonban egy SMS és egy email is arról értesít, hogy a szolgáltatást korlátozták, mivel az UPC nyilvántartása szerint kb 6500 forinttal tartozom nekik. Ez a hiányosság a nyilvántartásukban nem az én hibám, sok energiát fektettem bele hogy az UPC nyilvántartását pontosítsam.
Dél tájékán hívást kaptam az ügyfélszolgálatos munkatársnőtől, aki korábban azt ígérte mostantól 3 havi elszámolási ciklusba kerültem. Az UPC munkatárs azt közölte, hogy sajnos nincs már 3 havi elszámolási lehetőség, mire mondtam, hogy nincs is rá szükség, mivel felmondom a szolgáltatást. Ezután átkapcsolt másik munkatárshoz, akivel hosszas várakozás után közöltem, hogy felmondom a szolgáltatást.
Egy ilyen cég mint az UPC nem viselkedhet így az ügyfeleivel. Ostobaság ez a javából, pont azt az ügyfelet kipécézni aki nem is használja a szolgáltatást hetekig, és mégis rendszeresen (még ha nem is mindig az UPC ritmusa szerint) több mint 16 éve folyamatosan fizeti a számlákat. Ilyen ügyfeleket megalázó és kiszolgáltató helyzet csak egy olyan országban jöhet létre, ahol sem a fogyasztóvédelem sem a versenyhatóság nem végzi a munkáját
Ezennel bárkinek link-cserét ajánlok (küldj emailt a stef kukac ez a domain címre), aki Google által indexelt oldalon nyilvánosan dokumentálja az UPC által elkövetett tisztességtelen, megalázó, vagy egyéb ügyfelet nem tisztelő akcióit: